Instruktion Ændret 8/9: Afsnit "Brystnumre" indsat. Afsnit om poster under "Kortet" Ændret 10/9: Afsnit Afstande ændret DM stafet lørdag den 11. september 2010 i Ganløse Ore Kørevejledning: Stævneplads vil være i den vestlige ende af skoven med indkørsel fra Farumvej. Nærmeste adresse er Viggatorp 3, 3660 Stenløse. GPS-koordinater: 55.805393,12.284238
Der er mulighed for omklædning og bad i Farum OK's klubhus, Ryttergårdsvej 104, 3520 Farum.
Toilet: Der er toiletter på stævnepladsen.
Afstand fra parkering til stævneplads er 600-800 meter. Start, skifte og mål befinder sig på stævnepladsen. Der er cirka 6 km fra stævneplads til Farum OK’s klubhus, hvor der er omklædning og bad.
I henhold til DOF’s reglement 2009 for A-stævner.
Der tilbydes følgende åbne individuelle baner: - 7,2 km svær - 5,4 km svær - 3,4 km svær - 3,4 km mellemsvær - 2,9 km let Løbere, der deltager i stafetten, må ikke også løbe åben bane. Overtrædelse medfører diskvalifikation af stafetholdet.
Pris: D/H-20: 50 kr. D/H21-: 80 kr.
Væske: Der er vand på publikumsposten og i mål for alle baner. Desuden er der en væskepost i skoven for baner på 6 km eller længere. Kontrol: Der anvendes SportIdent til elektronisk kontrol og tidtagning. Manuel backup ved svigt af SI-kontrollen foretages ved brug stiftklemme på poststativet i de rubrikker, der er trykt på kortet. Kortet: Ved passage af diget mellem skoven og stævnepladsen skal de opsatte ramper benyttes til og fra publikumsposten samt til mål. Passagerne er markeret.
Posterne ligger sine steder i skoven meget tæt, så man skal derfor være omhyggelig med at tjekke postnumrene..
Der står bistader i skoven. Enkelte baner kan alt efter vejvalg passere i sikker afstand fra disse. Bistaderne er indhegnet og tydeligt afmærket i skoven.
IOF-symboler er trykt på kortet. Der udleveres ikke løse postbeskrivelser.
Stævnekontoret har åbent i perioden 9.00-15.00 på stævnepladsen. Herfra udleveres klubposer indeholdende brystnumre, sikkerhedsnåle og lejebrikker.
Holdændringer: Holdsammensætning og startrækkefølge kan ændres indtil 90 minutter før første start mod et gebyr på 30 % af startafgiften pr. hold pr. gang, der foretages en ændring.
Brystnumre:
Der er samlet start for første tur i hver klasse, og der er følgende starttider:
Klokken 11.05: D45-, D55-, D/H-43, H45- Klokken 11.10: D/H-14, D/H185-, H50-, H65- Klokken 11.15: H-20, H21-, H35-, H150-, H70- Klokken 11.20: D/H-12, D150-, H55-, H60-, Åben klasse
Klasserne D-20, D21- og D35- løber samme bane og starter samtidigt. Klasserne H-20, H21- og H35- løber samme bane og starter samtidigt.
Alle baner (undtagen 2. tur i D/H-12) passerer en publikumspost på stævnepladsen efter cirka 2/3–3/4 af baneforløbet. Det er løbernes eget ansvar at holde øje med holdkammeraterne og være parat til at skifte.
Efter sidste post er der to sluser på stævnepladsen, én til skifte (til venstre) og én til målgang (til højre) på sidste tur.
Kort udleveres klubvis umiddelbart efter efterstarten klokken cirka 14.
Nummer 1 i klasserne D 21- og H 21- modtager Danmarks Idrætsforbunds (DIF) mesterskabsmedalje. Nummer 2 og 3 i D 21- og H 21- modtager forbundets mesterskabsmedalje i henholdsvis sølv og bronze.
mesterskabsmedalje i henholdsvis guld, sølv og bronze.
Der uddeles ikke medaljer i åbne klasser eller mix-klasser, det vil sige D150-, H150-, D/H185- og Åben klasse. I disse klasser vil der være præmier.
Ordensregler: Det er ikke tilladt at ryge på stævnepladsen.
Der henstilles til, at affald lægges i de opstillede affaldsposer.
Planudvalget har meddelt dispensation for deltagelse i DM Stafet 2010 vedrørende skovlukningen (reglementets pkt 7.6 og 2.8) for deltagere, tilskuere og officials ved MTB-O EOC 2009.
Børnebane: Der vil være gratis børnebaner med start fra stævnepladsen mellem klokken 11.00 og 14.00.
Børneaktivering: Der vil være børneaktivering mellem klokken 10.30 og 15.00 på stævnepladsen. Tilmelding til børneaktivering via O-service samtidig med løbstilmelding.
Der vil være kiosk på stævnepladsen.
Juryen kan træffes på stævnepladsen ved henvendelse til stævnekontoret.
Stævneledere: Gunnar Lorenzen og Jens Karlsmose, Farum OK Banelægger: Kai Beck-Andersen, Farum OK Banekontrollant: Gert Nielsen, Allerød OK Stævnekontrollant: Finn Blom, Lyngby OK Juryformand: Eskild Rønne, Kildeholm OK
|