- Bliv medlem -   Motion | Ungdom | Elite | MTB-O | TKC Sjælland | Gallerier |
  Prøv et orienteringsløb
Begynderstartside
Hvad er Orientering?
Hvordan kommer jeg i gang?
Prøv et Orienteringsløb!
Torsdage i skoven
Find vej i skovene ved Farum - "prøv selv" orienteringsløb
Læs mere om orienteringsløb
Medlem af Farum OK
Indmeldelse

Links til andre nyttige sider:
Om Farum OK

Udfordring - motion - naturoplevelse

Mange sportsgrene kan man få et godt indtryk af og få lyst til at deltage i bare ved at være tilskuer.

Det gælder ikke for orienteringsløb. Denne sport foregår i naturområder, hvor der tit kun er tilskuerpladser ved start og mål, så for at finde ud af, hvad der er så fascinerende ved orienteringsløb, må man selv være aktiv. Farum Orienteringsklub har derfor igen i år et introduktionstilbud til alle, der har mod på at forsøge sig med sporten.

Orienteringsløb kombinerer på en rigtig god måde mental udfordring, konkurrence, motion og naturoplevelse.

Orienteringsløb i Farum Orienteringsklub er for alle.

Klubben har aktiviteter for børn og unge fra 2 år og opefter; og for voksne er der løbstilbud til motionister på alle niveauer, både dem, som blot vil jogge en tur en gang hver 14. dag og dem der er supermotionister.
Endelig har Farum Orienteringsklub en eliteafdeling der i tidens løb har fostret flere verdensmestre.

Og så er orienteringsløb en af de få sportsgrene, hvor hele familien kan være aktivt med samme dag, sted og tid. Også selvom nogle vil løbe stærkt og andre måske bare gå.

Du kan prøve orienteringsløb hver torsdag aften i forårs- og efterårssæsonen, hvor Farum Orienteringsklubs instruktører vil stå klar til at give instruktion og gode råd. Man kan løbe eller gå som man har lyst til - alle er velkomne. For de der plejer at løbe stærkt, er det nok en god idé at tage lidt mere løbetøj på end sædvanlig. Du kan sagtens komme til at løbe stærkt indenfor orienteringsløb - men man er nødt til lige at investere lidt tid i starten på at lære "færdselsreglerne"

Det er gratis at deltage i disse prøveløb - også selv om du møder op med hele familien:

Se oversigt over træningerne her. Vi mødes kl 17:15 i klubhuset på Ryttergårdsvej 104, 3520 Farum
Link til de Gule Sider her og kører ud i skoven. Vi ses!

Senest rettet den 17/08-2015

dscf3621.jpg